مقالات تخصصیویژه ها

اسپانباند نیاز به طرز فکری متفاوت دارد

اسپانباند نیاز به طرز فکری متفاوت دارد تا بتواند پتانسیل های بازار را از حالت بالقوه به مشتریان بالفعل تبدیل کند.

اسپانباند نیاز به طرز فکری متفاوت دارد

اسپانباند نیاز به طرز فکری متفاوت دارد تا بتواند پتانسیل های بازار را از حالت بالقوه به مشتریان بالفعل تبدیل کند. در هر صنعتی غول های بزرگی وجود دارد ولی این دلیل نمیشود که شرکتهای کوچک تعطیل کنند و از ادامه فعالیت دست بردارند.

داستان کوتاهی از یک ماجرای واقعی را به یاد دارم که در آن نوشته شده بود که: یکی از قهرمانان مشهور گلف جهان، وقتی در مسابقات بزرگی به پیروز رسید و جایزه ای نصیبش شد، زنی به سویش دوید و گفت:

بچه ام مریض است، به من کمک کن و گرنه خواهد مُرد.

او بلافاصله همه ی پولی را که برنده شده بود به آن زن داد.

هفته بعد، یکی از مقامات ورزش گلف با او تماس گرفت و گفت:

خبر بدی برایت دارم. آن زن کلاه بردار بوده و اصلا ازدواج نکرده بوده که بچه ای داشته باشد.

قهرمان مشهور گلف در پاسخ گفت:

“این که خبر خوبی است، یعنی بچه ای مریض نبوده که در حال مرگ باشد، خدا را شکر.”

متاسفانه امروز در بازار منسوجات بی بافت ایران شاهد آن هستیم که تعدادی از کارآفرینان این صنعت از قیمت پایین یکی از شرکتها گله دارند و آن شرکت را به رانت و امتیازات ویژه محکوم میکنند. اینکه این مطلب چقدر صحت دارد جای بحث کارشناسی داشته و در آینده اسپانباند لند به آن خواهد پرداخت. ولی اگر با نگاهی درست به این مساله بنگریم، شرکتهای تولیدکننده اسپانباند نه تنها با چالش مواجه نیستند بلکه فرصتی ویژه پیش روی آنهاست.

استراتژی تولیدکنندگان اسپانباند در فروش

حتما میپرسید چرا فرصت؟ چگونه با قیمت پایین رقابت کنیم؟

جواب ساده است، وقتی یک شرکت ارزان میفروشد و این ارزان فروشی با حفظ کیفیت محصول و برای مدت طولانی ادامه داشته است یعنی چند مورد وجود دارد که میتوانید به آنها دست پیدا کنید.

  1. این شرکت نشان داده است که با اینکار ضرر نکرده وگرنه در مدت کوتاهی دست از بازی میکشید و قیمت را بالا می آورد و یا در مجبور به کاهش کیفیت میشد. پس به دنبال هزینه های سربار قابل کنترل خود بروید و باگهای موجود را اصلاح کنید. اگر ماشین آلات شما مصرف برق زیادی دارند سعی در اصلاح و تغییر الگوهای تولید خود نمایید.
  2. از منظر دیگر شرکتی که با حاشیه سود پایین و یا سربه سر در حال دامپینگ است (به فرض محال دامپینگ بودن!) مجبور است هزینه های تبلیغات، روابط عمومی، ارتباط با مشتریان و امثال آنرا کاهش دهد. از طرف دیگر بازار بیش از ظرفیت تولید آن شرکت نیاز به پارچه اسپان باند دارد و شما درحال فروش با حاشیه سود مناسب هستید. و این یعنی با سرمایه گزاری صحیح و اصولی بر روی این موارد شما میتوانید سهم خود را از بازاری بدست آورید که رقیب روز به روز در حال از دست دادن آن است.
  3. راهکارهای ضد دمپینگی در دست گرفته و اجرا کنید، فشار به خودی خود کار را درست میکند.
  4. البته یک نکته را هم برخی از دوستان در نظر نمیگیرند که خیلی مهم است. آن هم همان بحث همیشگی خواب سرمایه بدون سود است، که مشتریان این گونه شرکتها در زمان انتظار برای بدست آوردن محصول ارزانتر بدون توجه به این مورد مهم متقبل میشوند،چه بسا همین مساله کوچک راز بزرگی را برملا میکند….

از نگاه اقتصادی که کمی دورتر شویم باید به سراغ بحث اجتماعی موضوع برویم. جایی که برخی از مصرف کنندگان عمده اسپان باند هنوز نام این پارچه را نمیدانند و آن را به نام های پارچه یکبار مصرف، پارچه کاور کت و شلوار ، پارچه پلاستیکی و… میشناسند. خوب کاملا واضح است که اینگونه افراد دسترسی به تولیدکننده را هم ندارند و معمولا از طریق واسطه ها اقدام به سفارش پارچه اسپان باند میکنند، حال با چه قیمتی؟ خدا داند.

پیشنهاد اسپان باند لند به تولید کنندگان محترم این صنعت از قرار زیر است:

بازار اسپانباند
بازار اسپانباند
  • اقدام به برنامه ریزی بلند مدت با در نظر گرفتن swot دقیق خود و رقبا کرده و اقدامات ضد دمپینگی را در آن برنامه در نظر بگیرید.
  • روی بازاریابی اجتماعی و محتوا هزینه کنید، حتما جواب خواهید گرفت.
  • تا حد امکان هزینه های سربار خود را اصلاح کنید، برای اینکار کافیست با بهینه سازی خط تولید و مدیریت صحیح منابع انسانی کار خود را شروع کنید و به زودی متوجه خواهید شد که بخش زیادی از سربار شما را کاهش یافته است.
  • برخورد مناسب با مشتریان، حضور در بازار شهرستانها و ایجاد شبکه نمایندگان بزرگترین تاثیرات ممکن را در جهت افزایش فروش شما خواهد داشت

حرف آخر:

تیم اسپان باند لند آمادگی خود را در جهت اقدامات مشاوره ای ، بازاریابی و برندینگ اجتماعی به تولیدکنندگان اسپان باند اعلام نموده و کافیست با یک تماس اولین جلسه مشاوره ای را به صورت رایگان با کارشناس ارشد تیم ما داشته باشد. خودتان متوجه سطح کار خواهید شد.

 

علی محمدی

علی علاقه زیادی به تکنولوژی های روز دارد، او در وبسایتهای مختلفی کار تولید محتوای تخصصی را بر عهده دارد و در اسپان باند لند به عنوان سردبیر سایت فعال است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا