بازار و محصولات

از اسپان باند چه خبر؟

وضعیت بازار اسپان باند در تیرماه 1397

این روزها دوستان زیادی از نقاط مختلف ایران پهناور با ما تماس میگیرند و تقاضای پارچه اسپان باند دارند. از یکسو کمبود تولید این پارچه نسبت به تقاضای موجود و از سوی دیگر دلالی ها و سوداگری ها باعث ایجاد نابسامانی هرچند جزئی! در بازار پارچه های اسپان باند شده است.

در همین راستا به برسی وضعیت بازار اسپان باند در تیرماه 1397 خواهیم پرداخت.از بازار اسپان باند چه خبر؟

یکی از معضلات بزرگ بازار اسپان باند تصمیم یکی از بزرگترین تولیدکنندگان این نوع از منسوجات بی بافت در استراتژیهای فروش خود است. شرکت فوق الذکر از چندی پیش اقدام به حذف موردی نمایندگان فروش پارچه اسپان باند خود نمود و هم اکنون نیز بنا به اطلاعات میدانی تنها به تولیدکنندگان دارای مجوز پارچه ارائه مینماید.

با توجه به تعداد زیاد کارگاه های کوچک تولیدی که تعداد کثیری از آنها فاقد مجوزهای قانونی تخصصی هستند و هر یک به تنهایی مصرف کننده خرد محسوب میشوند، اقبال چندانی برای تهیه پارچه از شرکت مذکور ندارند.

باید توجه داشت که این مصرف کنندگان خرد در مجموع حجم زیادی از مصرف پارچه اسپان باند را در کشور به خود اختصاص میدهند و عدم ارائه پارچه به آنها از سوی بزرگترین تولیدکننده اسپان باند به معنی ایجاد بازار دلالی است.

نکته حائز اهمیت در اینجا عدم اطلاعرسانی درست سایر تولیدکنندگان پارچه در فضای حاکم بر بازار منسوجات نبافته است. یعنی اکثر مصرف کننده ها دسترسی به اطلاعات تولیدکنندگان پارچه ندارند. همین مورد باعث افزایش چشمگیر قیمت ها شده است، چراکه تقاضا بیشتر از عرضه است.

البته افزایش نرخ ارز و مشکلات اقتصادی کنونی را هم باید به عنوان دیگر عوامل افزایش قیمت پارچه در نظر گرفت.

در مقاله بعدی سایت تخصصی اسپانباند لند به ابعاد تخصصی تر ماجرا خواهیم پرداخت و به تفصیل هر یک را بررسی خواهیم کرد.

علی محمدی

علی علاقه زیادی به تکنولوژی های روز دارد، او در وبسایتهای مختلفی کار تولید محتوای تخصصی را بر عهده دارد و در اسپان باند لند به عنوان سردبیر سایت فعال است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا