مقالاتمقالات پایه

اسپان باند و بحران ماسک

هر آنچه در خصوص ماسک های تنفسی باید بدانید (قسمت اول)

کمبود ماسک در هنگام شیوع کورونا ویروس منجر به آن شده است که عده ای از مردم به دنبال تولید این محصول بروند. جدا از اینکه هدف آنها خیر است یا به دنبال کسب درآمد هستند ، اینکار میتواند تا حدی پاسخگوی نیاز بازار به ماسک های تنفسی باشد.

ولید ماسک و پارچه های نبافته اسپان باند و ملت بلون
ولید ماسک و پارچه های نبافته اسپان باند و ملت بلون

در همین راستا روزانه کارشناسان اسپانباند لند پاسخگوی سوالات زیاد این افراد در خصوص تولید ماسک و پارچه های نبافته اسپان باند و ملت بلون مورد استفاده در صنعت تولید ماسک می باشد. لذا بر آن شدیم تا این مقاله را منتشر کنیم.

اولین سوال پر تکرار این است که چه نوع پارچه ای برای تولید ماسک استفاده میشود؟

در پاسخ به این سوال باید بگوییم که اول هدف از تولید ماسک و استاندارد مدنظر تولید کننده باید مشخص شود.برای مثال اگر هدف گرد و غبار است تا حدی میتوان از اسپان باند 25 گرم و یا پارچه های سه لایه sms که ترکیبی از اسپانباند، ملت بلون و اسپان باند است استفاده کرد. ولی اگر هدف جلوگیری از ابتلا به ویروس کوئید19 یا همان کرونا ویروس 2019 است باید خیلی ریز بینانه تر عمل کرد.

کارشناسان سازمان بهداشت جهانی ماسک دارای استاندارد n95 را برای این مورد توصیه میکنند و به نظر آنها تنها ماسک محافظ فردی که میتواند از این ویروس جلوگیری کند مدل هایی است که حداقل از استاندارد ان95 پیروی میکنند. البته این نکته را توجه داشته باشید که ماسک های ان95 برای استفاده عموم مردم نمی باشد و تنها برای افرادی که در مراکز درمانی با مبتلایان با فاصله کم در ارتباط مستقیم هستند لازم است.

ماسک تنفسی ان 95 مناسب برای جلوگیری از کرونا
ماسک تنفسی N95 مناسب برای جلوگیری از کرونا

برای مثال اگر برای خرید میوه یا… از منزل خارج میشوید نیازی به استفاده از ماسک ان 95 نیست. بلکه یک ماسک معمولی هم جوابگوی شماست و تنها کافیست فاصله شما با دیگران حداقل 1.5 متر باشد.پس حفظ فاصله بین افراد از پوشیدن ماسک مهمتر است.

اگر نمیدانید پارچه اسپانباند چیست این مقاله را مطالعه کنید

حالا اصلا استاندارد N95 چیست؟

ماسکهای ان 95 ماسک هایی هستند که حداقل 95% ذرات معلق بااندازه 3/0میکرون را حذف میکند. این نوع ماسکها معمولا از بیشتر از 3 لایه تشکیل میشود که لایه زیرین و لایه رویی هردو از جنس پارچه اسپان باند می باشد. لایه های داخلی نیز از ملت بلون و کربن فیلترها تشکیل میگردد.

تولید ماسکهای ان95 به سادگی ماسکهای معمولی نیست و نیازمند تجهیزات صنعتی می باشد.

پس چکار کنیم؟

بهترین راه حل برای مصارف عمومی تولید ماسک سه لایه با ترکیب اسپان باند 21 گرم- ملت بلون و اسپان باند 25 گرم است و بهتر است اسپان باند 25 گرم رنگی باشد تا مصرف کننده بتواند تشخیص دهد که کدام طرف ماسک روی صورتش بوده است.

در خصوص پارچه اسپان باند پزشکی این مقاله را توصیه میکنیم

در صورتیکه ملت بلون پیدا نشد چکار کنیم؟

در این حالت بهترین کار تولید ماسک با استفاده از پارچه های اس ام اس می باشد.

در مقالات بعدی به دیگر سوالات شما عزیزان در این خصوص پاسخ خواهیم داد.

اسپان باند لند سرزمین منسوجات نبافته
اسپان باند لند سرزمین منسوجات نبافته

اسپان باند لند مقالات خود را به صورت رایگان منتشر میکند و تنها خواسته مااز شما این است که اسپانباند لند را به دوستان خود معرفی کنید.

استفاده از مقالات سایت بدون ذکر منبع و لینک مستقیم به سایت پیگرد قانونی دارد.

علی محمدی

علی علاقه زیادی به تکنولوژی های روز دارد، او در وبسایتهای مختلفی کار تولید محتوای تخصصی را بر عهده دارد و در اسپان باند لند به عنوان سردبیر سایت فعال است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا