اخبار صنایع داخلیاخبار و رویدادها

افتتاح کارخانه اسپان باند کلاردشت

افتتاح کارخانه اسپان باند کلاردشت

افتتاح کارخانه اسپان باند کلاردشت با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور

مدیرعامل و سرمایه‌گذار کارخانه منسوجات بی‌بافت کلاردشت در گفت‌وگو با خبرنگاران حاضر در مراسم افتتاحیه کارخانه بی بافت کلاردشت با اشاره به تولید منسوجات بی‌بافت کلاردشت گفت: محصولات کارخانه تولید منسوجات بی‌بافت کلاردشت برای رفع نیاز های موجود در مصارف درمانی، بهداشتی و مراکز بیمارستانی است.

امیرمسعود تدین مدیرعامل کارخانه تولید اسپان باند کلاردشت با اشاره به اینکه از سال 1381 عملیات ساخت این کارخانه در زمینی به مساحت 70 هزار مترمربع آغاز شده است، افزود: با توجه به تحریمی که پیش‌رو داشتیم نصب ماشین‌آلات آلمانی آن با کمک مهندسان آلمانی و ایرانی طولانی شد.

تدین در ادامه افزود: در حال حاضر فاز نخست خط تولید اِسپان لِس بی‌بافت با اشتغال مستقیم 60 نفر شروع به کار کرده است که امیدواریم با پشتیبانی دولت تا پایان سال بتوانیم خط تولید پارچه اسپان باند آن را فعال کنیم، که در صورت فعال شدن خط اسپان باند اشتغال مستقیم از 150 نفر به 800 نفر می‌رسد.

تدین میزان تولید منسوجات بی‌بافت را 25 هزار تن در سال اعلام و افزود: تولید 25 هزار تن انواع منسوجات نیاز مراکز پزشکی ما را نه تنها تأمین می‌کند، بلکه از ورود 15 هزار تن منسوجات پزشکی خارجی به کشور جلوگیری و حدود 45 میلیون دلار صرفه‌جویی ارزی می‌شود.

لازم به ذکر است که کارخانه اسپان باند مازندران با مشارکت خوب بانک ملی و سرمایه گذاری بخش خصوصی تکمیل و به بهره‌برداری رسیده است. همچنین جالب است بدانید که تنها خرید ماشین آلات این کارخانه حدود 37 میلیون یورو هزینه داشته است.

علی محمدی

علی علاقه زیادی به تکنولوژی های روز دارد، او در وبسایتهای مختلفی کار تولید محتوای تخصصی را بر عهده دارد و در اسپان باند لند به عنوان سردبیر سایت فعال است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا