اخبار و رویدادهابازار و محصولات

البسه بیمارستانی بیمار شده است

البسه بیمارستانی بیمار شده است

البسه بیمارستانی بیمار شده است، تعجب نکنید، این بیماری در صنایع دیگر از مدتها پیش اتفاق افتاده و چندسالی است که به سراغ البسه بیمارستانی هم آمده است.

به گزارش اسپانباند لند تولید لباسهای بیمارستانی نیاز به استانداردها و شرایط خاص تولید دارد ولیکن متاسفانه عده ای سودجو با امکاناتی محدود به چند چرخ خیاطی و یک زیرپله اقدام به تولید این مدل پوشاک نموده اند و گاها شاهد آن هستیم که البسه تولید شده به بیمارستانها راه میابند.

همین کار باعث میشود تا قیمت یک دست لباس یکبار مصرف بیمارستانی در حد قیمت پارچه مصرفی آن پایین بیاید، چراکه هیچگونه استانداردی در تولیدات زیرزمینی رعایت نمیشود و از سوی دیگر مالیات، عوارض، بیمه و حقوق قانونی کارگران تولید در اینگونه کارگاههای زیرزمینی وجود ندارد.

همانطور که میدانید البسه بیمارستانی یکبار مصرف با استفاده از پارچه های اسپانباند تولید میشوند. قیمت این پارچه ها امروزه برای هر متر پارچه تقریبا حدود 700 تومان آب میخورد، اگر یکدست لباس 3 متر پارچه بخواهد یعنی 2100 تومان فقط برای پارچه باید هزینه شود. حال شاهد آن هستیم که برخی این لباسها را با قیمتی حدود 2200 تومان میفروشند! پس نخ، برق، حقوق کارگر، اجاره مکان تولید و… چه شد؟ از اینها که بگذریم هزینه محیط استریل تولید چه میشود؟

همین کاهش شدید قیمت موجب گردیده تا تولیدکنندگان بزرگ متحمل زیان شده و روزگارشان سخت بگذرد.

از بحث تولیدکنندگان که خارج شویم با مساله سلامت مواجه میشویم که قابل معامله نیست. چه کسی تضمین میکند که لباسهایی که از کارگاههای زیر زمینی به بیمارستانها میرسد آلوده نیستند؟ و بیمار را به بیماریهای دیگر مبتلا نمیکند؟

حال سوالی که برای ما پیش می آید این است که چرا نباید چنین مورد مهمی بررسی شود و برخورد شایسته با آن صورت گیرد؟

همین عدم نظارت مرگ تدریجی این صنعت را به دنبال خواهد داشد.

علی محمدی

علی علاقه زیادی به تکنولوژی های روز دارد، او در وبسایتهای مختلفی کار تولید محتوای تخصصی را بر عهده دارد و در اسپان باند لند به عنوان سردبیر سایت فعال است

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. سلام
    ما به همراه یک گروه از متخصصین حوزه وب گروه تلگرامی جامعه وبمستران ایران را لانچ کردیم.

    با توجه به اینکه شما هم در این زمینه
    فعال هستید خوشحال می شیم به ما بپیوندید تا تعاملات مفیدی باهم
    داشته باشیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا